Myslíte si, že když vytáhnete své auto jenom občasně na projížďku, tak tím šetříte baterii? Nebo že vám s ní v létě žádné problémy nehrozí? Bohužel to není pravda. Pročtete si tento článek a zjistíte, že to není až tak jednoduché
Po všech zimních nezbytných úkonech jste se konečně dostali do auta, zatočili klíčkem a ono nic. Pravděpodobně máte vybitou baterii. To je jeden z častých důvodů. Nejspíš se vám podaří odchytit jiného motoristu, aby vám pomohl, ale k nastartování budete potřebovat startovací kabely. Mějte je proto stále v autě. Třeba díky nim uděláte dobrý skutek a někomu z podobné šlamastiky pomůžete. K dalším technickým vymoženostem patří startovací stanice, která disponuje dostatečnou energií pro samotné nastartování. Její cena je však několikanásobně vyšší.
Abyste předešli úplnému vybití, tak je třeba baterii udržovat stále nabitou. V případě, že jezdíte denně dlouhé trasy, tak dochází k jejímu nabití. Avšak krátké trasy už mohou být problém, jelikož nedojde ani k pořádnému zahřátí motoru, což baterii nedobíjí dostatečně. Jestliže používáte auto občasně nebo jenom na menší vzdálenosti, tak byste měli baterii pravidelně dobíjet, a to minimálně jedenkrát za měsíc. Pokud necháváte vůz zcela odstavený a jedete se projet jen párkrát ročně, tak používejte nabíječku jednou za tři měsíce, protože by jinak došlo k úplnému a nevratnému vybití.
Všechny extrémy autobaterii škodí, tedy nejen nízké teploty, ale i ty vysoké. Pokud je to možné, tak nechávejte auto ve stínu. Jestliže zrovna panují tropy, tak zkuste omezit klimatizaci a nedobíjejte elektroniku v autozásuvce. Rozhodně vozu prospějete, když ho vezmete alespoň co dva dny na delší vyjížďku, než je přejezd k obchodu o pár bloků dál.
A nakonec si poznamenejte do kalendáře, kdy končí životnost vaší autobaterie. Přestože zatím funguje, tak tomu nemusí být nadlouho a může vám vypovědět službu zrovna v tu nejhorší možnou dobu.